Når man logger på PersonaleIntra, kan man blive påmindet om ting, man skal huske. Påmindelserne vises i en dialogboks med links til de relevante emner. Man kan blive påmindet om:

Påmindelser kan til- og fravælges under Admin > Mine indstillinger > Påmindelser. Her kan man også bestemme, hvor tit man ønsker at blive påmindet og aktuelle ting:

Brugeren kan desuden vælge imellem, om der skal påmindes om alle ulæste noter uanset forældrenes markeringer fra klasser, hvis kontaktbøger brugeren har adgang til, eller om der kun skal påmindes om ulæste noter, som forældrene har markeret som relevante for vedkommende medarbejder. 

De enkelte delområder kan til- og fravælges efter behov, således at brugeren selv har stor indflydelse på, hvad der adviseres om.

Man har mulighed for at gense påmindelsesdialogen. For at få dialogboksen frem igen skal brugeren klikke på et lille ikon til højre for fanebladene. Påmindelsesdialogen kan kun kaldes frem igen, når dette ikon er synligt.