Et fællesnet er et fælleskommunalt skoleintranet, dvs. en intranetløsning, der giver personalet på en kommunes skoler mulighed for at få adgang til et fælles intranet. Man kan kun have et fællesnet, hvis de deltagende skoler har hvert sit intranet. Fællesnettet er således en overbygning på skolernes egne intranet. Der findes også en lignende løsning til sammenlagte skoler – et Områdenet. Se en speciel vejledning om Områdenet.

Fællesnettet virker som et fælles net, hvor alt skolepersonale i kommunen kan dele dokumenter, billeder ol. om undervisningsforløb, kan kommunikere og finde informationer af fælles interesse. Samtidig kan de ansatte få adgang til dokumenter, som forvaltningen – fællesnettets administrator - mener, kan have fælles interesse, fx aftaler i forbindelse med overenskomster, fælles regler og målsætninger, personalehåndbog ol.
Det betyder, at de ansattepå kommunens skoler bl.a. får adgang til fælles nyheder og opslagstavle, kommunal aktivitetskalender, reservationssystem på dags- og ugebasis, dokumentarkiv, debatforum, mv.

Adgangen til og arbejdet med Fællesnettet integreres automatisk ind i en skoles intranet via menu-systemet og fanebladet Fællesnet på forsiden.
 

Fællesnettet er lavet som en skoles intranet


Et fællesnet er i virkeligheden et almindeligt skoleintranet med nogle ekstra faciliteter. Det undrer af og til nye Fællesnet brugere, når de tager Fællesnettet i brug første gang, at det ’blot’ er et almiindeligt PersonaleIntra – og at man i virkeligheden skal deaktivere en masse. Men grundsynspunktet har været, at både administrator og brugere skulle færdes i et kendt miljø, der lignede det intranet, man var vant til på skolen.
En del af funktionaliteten på et fællesnet skal derfor deaktiveres fra start. Vi har bevidst valgt ikke gøre dette som standard – så det blev den enkelte kommune, der traf valgene ud fra egne behov.

Typisk vil man deaktivere menupunkter, der handler om elever, forældresamarbejde, klasselog, skemalægning mm.

Selv om et Fællesnet i virkeligheden er et almindeligt personale-intranet, er der også udviklet små del-applikationer, der er specifikke for Fællesnettet.

  1. Man kan importere data om alle deltagende skolers personale, så disse ’automatisk’ figure-rer som brugere af Fællesnettet
  2. Der findes et bookingsystem, Fælles ressourcer, hvor man kan booke ting på ugebasis
  3. Booking på skoler giver mulighed for, at man fra Fællesnettet kan booke ressourcer direkte ude på den enkelte skole – men kun de ressourcer, som skolen har givet lov til. 
  4. Man kan fra Fællesnettet slå op i skolernes lærerskemaer
  5. Man kan lave en dynamisk side på Fællesnettets skoleport, der giver adgang til alle skolers SBI.
  6. Kursusmodulet er udviklet, så det i høj grad passer til et en kommunes behov for at styre kursusudbuddet.
  7. Man kan sende beskeder til brugere på andre skoler
  8. Man kan se opslagstavler fra alle skoler
  9. Man kan se sammenlignelig brugerinformation fra alle skoler
  10. Man kan skrive indhold til et fælles NyhedsFeed, der kan vises på skolernes ForældreIntra og ElevIntra under titlen ’Nyheder fælles for skolerne’. (version 4.9.5)
  11. Man kan på skolernes intranet se Fællesnettets kalender under dagens aktiviteter (version 4.9.5)
  12. Man kan på en skole oprette en aktivitet og markere, at aktiviteten også skal vises i Fællesnettets kalender. Aktiviteten vil så blive kopieret til Fællesnettets kalender. (Version 4.9.5)

 

Skoleforkortelsen har en betydning


 

Der skal, for at Fællesnettet virker korrekt, være angivet en forkortelse for skolens navn på hver enkelt skoles intranet  – som ses under Admin > Tilpasning > Stamoplysninger.
Når Fællesnettet oprettes af supporten, skal kommunen levere en liste med skoleforkortelser. Forkortelsen må ikke være længere end 4 tegn – og må ikke indeholde de danske tegn Æ, Ø eller Å. UNI∙C vil lægge forkortelserne ind på de tilknyttede skoler – og anføre de samme forkortelser på Fællesnettet.
Hvis der er uoverensstemmelse mellem de skoleforkortelser, der er på Fællesnettet – og ude på en skole, skal man henvende sig til supporten, der kan ændre skoleforkortelsen på skolens intranet.

Skoleforkortelsen bruges på Fællesnettet bl.a. til at navngive brugerne. Fx vil brugeren CL fra skolen med forkortelsen RUG få brugernavnet CL@RUG på Fællesnettet.

 

Import af personaledata til Fællesnettet


 

Fællesnettets brugerdatabase bygger på de data, som de enkelte skoler vedligeholder samt på personaledata for personale, der ikke er ansat på en skole men fx er psykolog, konsulent eller afdelingsleder ansat på forvaltningen.

Fællesnettets administrator skal derfor, når Fællesnettet tages i brug, importere data fra de deltagende skoler. Efterfølgende skal disse data importeres igen med jævne mellemrum for at holde Fællesnettets brugerdatabase opdateret.
Det anbefales, at alle rettelser i brugerdatabasen udføres på den enkelte skole, og at man importerer disse rettede data.

Administrator vælger på Fællesnettet Admin > Import/eksport > Importer oplysninger om lærere fra skolerne på Fællesnettet.

Importen foregår på den måde, at Fællesnettet efter tur kontakter hver skoles intranet. Kontakten er baseret på en XML-fil der indeholder oplysninger om Fællesnettets deltagende skoler og deres url-er. Hvis indholdet af denne XML-fil ikke stemmer overens med virkeligheden, vil der opstå en fejl ved importen.
Fællesnettet skaber altså en forbindelse til en skole på fællesnettet og overfører udvalgte personaledata fra skolens database til Fællesnettets database. Følgende data overføres: initialer, fornavn, efternavn, stilling, adresse, postnummer, by, telefon, mobilnummer, Skolekom brugernavn, mailadresse og personalekategori.
Initialerne tilføjes ved importen tegnet ’@’ og skolens forkortelse – så der på den måde dannes et unikt brugernavn på Fællesnettet.

Hvis data om en ansat på skolen ikke findes på Fællesnettet, så oprettes vedkommende som bruger. Hvis data findes i forvejen, så opdateres evt. ændrede data.

Når importen er overstået, undersøges det, om der brugere på Fællesnettet, der ikke længere figurerer på en skole. I så fald slettes disse brugere automatisk. (Dette er en anderledes procedure end ved en import til et almindeligt intranet. Her skal evt. fraflyttede brugere slettes manuelt.)
Data på brugere, der er indtastet på Fællesnettet (ansatte på forvaltningen) berøres ikke af denne import og sletning.

Ved importen importeres også den personalekategori, den enkelte ansatte er oprettet under på sko-len. Da det ikke er givet, at alle skoler anvende samme benævnelser i personalekategorierne – så vil personalekategorien blive oprettet på Fællesnettet, hvis den ikke findes i forvejen. Det kan være et større puslespil at få alle skoler på et Fællesnet til at anvende de samme kategorier.

 

Der er nogle tilfælde, hvor importen af data kan gå galt


 

En brugers initialer på Fællesnettet (ex. CL@RUG) må ikke fylde mere end 10 tegn. Hvis en bruger har for lange initialer, vil vedkommende ikke blive importeret. Man vil blive gjort opmærksom på dette efter importen – og man kan kun rette op på dette ved, at skolen afkorter initialerne på vedkommende bruger og man importerer igen.

Hvis en skole har ændret sin skoleforkortelse eller sin url til intranettet, uden at dette er blevet ajourført i xml-filen, der rummer oplysninger om fællesnettets opbygning, så vil dette medføre en fejl i importen. Importen vil afbrydes, når Fællesnettet forsøger at kontakte den pågældende skoles intranet. I så fald skal administrator henvende sig til UNI∙Cs SkoleIntra support.

Når brugerne er importeret fra Fællesnettets skoler vil de fx kunne ses via Databaser > Personale > Personalekartotek. Her vil man også kunne oprette brugere, der er ansat på forvaltningen ol.
I visningen af personalekartoteket kan man filtrere brugerne pr. skole.

De importerede brugere vil nu også kunne indgå i teams, der oprettes på Fællesnettet via Databaser > Personale > Teammedlemmer.

Man kan fx også sende beskeder fra Fællesnettet til brugere på de enkelte skoler, idet de importerede brugere nu vil figurere, som modtagere i Fællesnettets beskedsystem.

 

Adgangen til Fællesnettet


 

Som bruger kan man få adgang til Fællesnettet på flere måder.
Man kan logge sig ind direkte på Fællesnettet ved at angive Fællesnettets url i adresselinien. Her skal man logge ind med sit brugernavn fra Fællesnettet (ex. CL@RUG) og en kode. Koden skal evt. oprettes først.

Man kan også logge sig ind på sin egen skoles intranet – hvilket vil være den normale adgangsvej. Her kan man få adgang til Fællesnettet via fanebladet Fællesnet eller via menuen Samarbejde > Fælles Skolenet. Uanset hvilken adgangsform man vælger, vil man i baggrunden blive logget ind på Fællesnettet og på den måde få adgang til fællesnettets sider.

Via Faneblad
Når man klikker på fanebladet Fællesnet, får man vist en speciel udgave af Fællesnettets forside.
Man bliver gjort opmærksom på dette ved en gul markeret tekst øverst på siden:

 

Fanebladet er således beregnet til, at man kan få et hurtigt overblik over nyhederne, opslagstavlen, kalenderen mm. på Fællesnettet. Man kan logge sig ind på selve Fællesnettet ved hjælp af linket til højre: Eget vindue. Når man anvender dette link, bliver man logget ind uden igen at skulle angive sit brugernavn og kode. Dette forudsætter dog, at man er oprettet som bruger på Fællesnettet – fx via en import af personaledata.

Under fanebladet Fællesnettet kan brugeren dels se en tilrettet forsidevisning fra Fællesnettet – dels se en række links til hurtig adgang til dele af Fællesnettet.


Fanebladsforsidens elementer styres fra Fællesnettet. Under Admin > Tilpasning > Forside kan man vælge menupunktet Elementer, der vises på fanebladsforsiden på Fællesnettets skoler

Her kan man vælge forsideelementer, der skal vises.

 


Hurtige links
Via punktet Menupunkter, som vises i menuboksen på fanebladsforsiden på Fællesnettets skoler, kan man bestemme, hvilke links brugeren skal have hurtig adgang til.

Man kan aktivere/deaktivere eller omdøbe en række standard menupunkter. Desuden kan man selv lægge nye brugerdefinerede menupunkter ind. Det er endvidere muligt at vælge et RSS-feed, som kan blive vist under selve menuen med de hurtige links. Det kunne fx være et RSS-feed til en kommunal nyhedsside.

 

Via menu
Der findes også en anden adgang til Fællesnettet end fanebladet. Man kan også få adgang til for-skellige sider på Fællesnettet ved ude på en skole at vælge menupunktet Samarbejde > Fælles Skolenet

 

Via disse menupunkter får man adgang til de respektive punkter på Fællesnettet vist i en ramme (frame) på ens eget intranet. Dvs. at den øverste menu stadig er fra skolens intranet – mens sidens indhold er fra Fællesnettet.

 

Det kan bl.a. også ses af baggrunden på siden fra Fællesnettet. Det er muligt at vælge et tema, der adskiller sig fra temaerne på skolernes intranet – så man kan opdage, at man nu er på Fællesnettet.
Denne måde at ’gå på Fællesnettet’ valgte vi at lave det på ved programmets start. Den er nok lidt forældet – idet man nu nok vil foretrække at logge sig ind på Fællesnettet via fanebladet og få ad-gang til den fulde funktionalitet.

Man kan logge sig ind på Fællesnettet via det nederste menupunkt Fælles Skolenet forside

 

Links til sider på Fællesnettet


 

Man kan evt. selv oprette flere links, der leder direkte ind til bestemte sider på fællesnettet, fx som links på menusiden Samarbejde > Fælles Skolenet – eller andre steder i menusystemet.

Linket skal opbygges efter en bestemt syntaks:
http://www.skolensintranet.dk /Li/skifttil.asp?omstil=opslag/opslagstavlen.asp
Man skal blot anvende skolens domæne – samt /li/skifttil.asp?omstil= og så skrive adressen på den side, der skal linkes til (som angivet med fed skrift herover). Man skal lave linket på denne måde, fordi man ikke kan linke direkte til en side på Fællesnettet – men først skal ledes hen til en side (skifttil.asp), der sørger for at godkende en som bruger på Fællesnettet.

 

Sammenhæng mellem kalendere


 

Der sker en kobling mellem kalenderen på Fællesnettet og på skolerne på to måder.

Fra Fællesnettet til skolerne
Hvis man opretter en aktivitet i Fællesnettets aktivitetskalender, vil den automatisk blive afspejlet på skolens intranet. Aktiviteterne fra Fællesnettet (og fra Områdenettet, hvis skolen også er en del af et sådant net) vises under dagens aktiviteter for skolen.

 

Fra skolen til Fællesnettet
Når man på en skole opretter en aktivitet, kan man nu vælge også at få oprettet aktiviteten i Fællesnettets kalender.
Hvis man sætter et flueben ud for Kopiér til Fællesnettet, vil aktiviteten via en webservice blive overført til Fællesnettets kalender – som en kopi. Aktiviteten vil således ligge to steder: På skolen og på Fællesnettet. Hvis man senere ændrer i aktivitetens ordlyd på skolen, vil den også blive ændret på Fællesnettet.
Hvis man fjerner fluebenenet ud for Fællesnettet, fjernes aktiviteten fra Fællesnettet. Og når man sletter selve aktiviteten på skolen, vil den også blive slettet på Fællesnettet.


Fælles resurser, der kan lånes på ugebasis



Mange kommuner har fællessamlinger, der udlåner diverse ting til skolerne. Under Koordination > Fælles resurser kan man oprette en liste over emner, der kan udlånes på ugebasis.

 

 


Man kan vælge visning af udlånsperiode med overlap, altså: jan-feb., feb.-marts, marts-april osv.
Hvis der er oprettet mange emner til udlån, deles sidevisningen op, så der vises 20 emner af gangen.

Man kan som bruger (eller bibliotekar) derefter afkrydse de uger, man gerne vil reservere en resurse i.  På et følgende skærmbillede skal man så bekræfte reservationen, idet man vælger en bruger, der står som låner og evt. indskriver man en bemærkning vedrørende lånet.

 

Hvis man sætter flueben ud for Besked om reservation, bliver der sendt en besked til låneren om reservationen.

Man kan se det fulde navn på låneren ved at holde musen hen over initialerne ud for et booket
materiale. Man kan skifte til en ugeoversigt ved at klikke på ugens nummer. Her man kan se en
oversigt over alle de materialer, der er udlånt i den valgte uge - også med lånerens fulde navn. Det er også muligt at søge på alle emner og filtrere reservationer efter lånerens navn.

 

Booking på skoler


 

Det er også muligt fra Fællesnettet at booke resurser ude på de enkelte skoler. Det kan fx være lokaler til aftenskole, møder mv.

Forudsætningen, for at man fra Fællesnettet kan booke sådanne resurser er, at skolen har givet adgang til, at dette må ske. Indstillingen af dette sker på skolens intranet via Admin > Tilpasning > Emner der kan reserveres > Rediger adgang til booking fra Fællesnet. Her vises en liste over alle skolens resurser (dog ikke evt. sæt – idet disse af tekniske grunde ikke kan bookes fra Fællesnettet). Man kan sætte et flueben ud for hver resurse, der indikerer, at resursen kan lånes på Fællesnettet.

 

På Fællesnettet kan man nu via Koordination > Booking på skoler vælge en dato, en skole samt en resurse. Fællesnettet forespørger derefter via skolens intranet, hvordan resursen er booket – og dette vises.

 
 
Man kan her se de positioner, hvor resursen er skemalagt eller booket af skolen selv – og man kan nu ved at sætte et eller flere flueben booke resursen. Når man har reserveret, vil dette være markeret i oversigtsskemaet.

 

På skolens intranet vil bookingen også være synlig og markeret med gult med kommentaren: ’Reserveret via Fællesnettet’.

 


Skolernes skemaer



Man kan på Fællesnettet slå op i skolernes skemaer – fx hvis man vil arrangere tværkommunale møder.
Via Fællesnettets Koordination > Skolernes skemaer kan man vælge en dato og se en liste over alle Fællesnettets brugere. Man kan markere de brugere, hvis skemaer man vil se, ved at flytte brugerne fra listen i venstre side til listen i højre side. Man kan også vælge, om man vil se skemaerne i oversigtsform (kolonneskemaer) eller i form af enkeltskemaer.
Når man klikker på knappen Vis skemaer, finder Fællesnettet de valgte skemaer ved at kontakte de enkelte skoler og overføre det aktuelle skema til Fællesnettet. Der sker således et dynamisk opslag i skolernes databaser – så det altid er de nyeste skemaer, der vises.

 

 

 

Efter - og videreuddannelse på Fællesnettet


 

Man kan administrere og udbyde kommunens kursustilbud via Fællesnettet via Koordination > Pædagogisk servicecenter > Kurser. Du kan læse mere om kursusmodulet i PersonaleIntras vejledning om dette modul; men i det følgende vil vi fremhæve nogle af de funktioner, der udnytter Fællesnettet.

Kurser, der oprettes på Fællesnettet, kan ses af alle brugere på Fællesnettet. Dvs. at man kan bruge kursusmodulet til at informere om kursusudbuddet.

Man kan også lade tilmeldingen foregå på Fællesnettet.
Når man opretter et kursus kan man vælge om tilmelding skal styres af administrator eller ej.

Hvis man ikke sætte flueben her, vil brugeren via Fællesnettet kunne finde og tilmelde sig kurser.

Hvis man vælger at administrator skal styre kursustilmelding, kan brugeren via Fællesnettet se kursusudbuddet og udskrive en tilmeldingsblanket, som kan gives til skolens ledelse eller til forvaltningen. Tilmeldingen sker så enten centralt på forvaltningen– eller ved at skolen foretager tilmeldingen.
Skolen får adgang til at tilmelde skolens kursusønsker via skolens eget intranet i Samarbejde > Fælles Skolenet > Kommunale kurser - og her kan skolen i en oversigt over alle kurser vælge et kursus. Her ses til venstre en liste over potentielle deltagere fra skolen, som kan flyttes over i valgboksen til højre. En skole kan således kun tilmelde egne lærere til et kursus. 
 

 

Beskedsystemet



Beskedsystemet på et Fællesnet fungerer på samme måde som beskedsystemet på en skoles intranet – blot kan man her vælge modtagere blandt brugerne af Fællesnettet.

Det er vigtigt at klargøre sig, at beskedsystemet ikke er et mail-system. Der afsendes således ikke en mail til modtageren. Modtageren skal i princippet logge sig ind på Fællesnettet og læse sine beskeder der. Men brugeren kan dog vælge at blive adviseret om, at der ligger beskeder på Fællesnettet. Dette sker på skolens intranet via Admin > Mine indstillinger > Påmindelser, hvor man kan vælge at blive gjort opmærksom på ulæste beskeder vha. pop-up.

 


Når brugeren logger sig ind på sin skoles intranet vil der blive vist en pop-up som ovenstående.
Endvidere vil der på Min forside være vist, at der ligger ulæste beskeder til en:

 

Hvis man klikker på huskelistens link om besked på Fællesnettet, vil man automatisk blive logget ind på Fællesnettet og skifte til Fællesnettets oversigt over modtagne beskeder.

Hvis man på skolens intranet vælger fanebladet Fællesnet, vil man også her se en notits om, at der er besked på Fællesnettet.

 

Adviseringsmails om beskeder til en bestemt type brugere


 

Fra og med version 4.9.5 er der en mulighed for, at man fra Fællesnettets beskedsystem kan sende
adviseringsmail om nye beskeder på Fællesnettet.

Adviseringen er valgfri, og der sendes kun til brugere, som er
oprettet direkte på Fællesnettet.
Importerede brugere vil ikke modtage adviseringsmails, da de i forvejen bliver adviseret ved hjælp af påmindelsesdialogen i skolens intranet. Adviseringsmailen viser ikke beskedens emne eller indhold, men gør blot opmærksom på, at der er en ny besked på fællesnettet. Derved bliver det muligt for fx skolepsykologer og sundhedsplejersker at følge med i, om der kommer nye beskeder, selv om de ikke har som daglig rutine at åbne Fællesnettet.

 

Nyheder fælles for skolerne


 

Der findes på Fællesnettet en ekstra kommunikationskanal, et RSS-feed, som primært er beregnet til distribution af information fra Fællesnet til forældre og elever fordelt på flere skoler. Informationen
distribueres via rss-feeds. Nyhedsfeedet skal dække et behov for, at man kan informere forældre og
elever i hele kommunen via Fællesnettet.
På Fællesnettet indskriver man nyhederne via Arkiv > NyhedsFeed som en slags opslag med titel.

 

Ved oprettelsen bestemmer man målgruppen og man kan også vedlægge et eller flere bilag samt angive et link til evt. ekstra information.

 

Et nyhedsfeed kan vises på forsiden af ForældreIntra, ElevIntra og på skoleporten. Det er skolerne
selv, der via valg af forsideelementet Nyheder fælles for skolerne på hhv. ForældreIntra, ElevIntra og Skoleporten bestemmer om nyhedsfeed-visningen skal aktiveres.
Rss-urlen til Nyheder fælles for skolerne kan også indsættes i en nyhedslæser

Når man ser nyhederne på et ForældreIntra ude på en skole bruges som standard titlen ’Nyheder fælles for skolerne’. Man kan på Fællesnettet ændre denne overskrifts ordlyd ved at ændre på egenskaberne for de fælles nyheder (Se ill.). Her vælger man også, hvilke brugere på Fællesnettet, der har ret til at udgive sådanne nyheder.


Her ses de fælles nyheder på et ForældreIntra – med en ændret titel.


 

Import af arbejdsrum, der er offentliggjort på et Fællesnet



Man kan offentliggøre arbejdsrum (en form for eksport), så andre brugere – også på andre skoler – kan importere arbejdsrummet til eget intranet.
Når man offentliggør et arbejdsrum, kan man vælge, i hvilket omfang det offentliggøres: På skolen, På Skolen og Fællesnettet eller På skolen, Fællesnettet og Nationalt.

Offentliggørelse af arbejdsrum på et Fællesnet sker nu med det samme
Tidligere skulle administrator på Fællesnettet aktivere en importfunktion, der kunne plukke alle offentliggjorte arbejdsrum ude på skolerne. Der kunne således være ventetid, inden et offentliggjort rum kunne ses. 
Dette er ændret, så brugeren ved offentliggørelsen nu automatisk sender data om det offentliggjorte rum direkte til Fællesnettet. Man kan dog stadig også bruge importfunktionen – som beskrives herunder.

Selve arbejdsrummene ligger ude på hver enkelt skoles intranet, men der skal med jævne mellem-rum høstes data fra skolerne til en tabel, der ligger på Fællesnettet – på ganske samme måde som når man importerer personaledata.
Man kan derfor på Fællesnettet finde menupunktet Admin > Import/eksport > Offentlige arbejdsrum fra skolerne. Når man vælger dette menupunkt kontaktes alle fællesnettets skoler, og der ind-samles metadata om de offentliggjorte arbejdsrum. Der vises en under importen liste over disse rum – men derudover kan man ikke gøre noget særligt med disse offentlige arbejdsrum på Fællesnettet. Nu kan man derimod på skolerne vælge at Importere arbejdsrum. Her kan man vælge at se en liste hentet fra Fællesnettet (den der lige herover blev dannet/opdateret) over de arbejdsrum, der er offentliggjort her. Og så kan man ude på skolen importere det ønskede arbejdsrum.

 

Indhold fra andre skoler


 

Når man er logget ind på Fællesnettet, kan man også se indhold fra andre skoler på Fællesnettet via Samarbejde > Fællesnettets skoler


Opslag på skolernes opslagstavler
Det er muligt at se opslagstavlerne på en anden skole på Fællesnettet. I en valgboks vælger man skolen – og Fællesnettet slår derefter op i skolens database og viser de aktuelle opslag fra denne skole.

Sammenlignelig brugerinformation
På samme måde kan man se SBI – den Sammenlignelige Brugerinformation – fra hver skole. I en valgboks vælger man skolens navn – og derefter vises SBI for denne skole.

Oversigt over skolebestyrelsen på de enkelte skoler
Man kan under Databaser > Skolebestyrelser finde en oversigt over skolebestyrelsesmedlemmerne på hver skole. Man vælger skolens navn – og Fællesnettet kontakter skolens intranet og henter de nyeste data om skolebestyrelsens sammensætning. Man kan bl.a. se hvem der er formand og næstformand – samt adresser.

Hvilke skoler er med på Fællesnettet?
Man kan via Admin > Indstillinger > Vis skoler på Fællesnettet se en oversigt over de skoler, der er med på et Fællesnet. Man kan her se skoleforkortelserne, skolens navn og urlen på skolens intranet.