Oplysningerne i PersonaleIntras databaser kan genbruges i andre sammenhænge. Der findes to  forskellige eksporttyper:

I de faste eksportfunktioner er indhold og format prædefineret og kan ikke ændres af brugerne. Et eksempel på en fast eksportmulighed er eksport af elevnavne til brug ved oprettelse af elever i Skolekoms brugeradministration.

De faste eksportmuligheder suppleres af brugerdefinerede forespørgsler, hvor brugerne selv i en formular sammensætter en forespørgsel, som resulterer i et dataudtræk, som ikke gemmes på serveren, men som gemmes på brugerens egen computer i et valgt filformat.
 


Man opretter en forespørgsel ved at indtaste en titel på forespørgslen og derefter vælge en tabel. I den venstre liste ses nu navnene på de felter, som kan vælges. De felter, som man ønsker at medtage ved eksporten, skal flyttes over i den højre liste. Man flytter feltnavne ved hjælp af de grå pileknapper. En dobbeltpil flytter alle felter i et hug. En enkeltpil flytter den eller de felter, som er markeret.

I feltet Betingelse kan man evt. indtaste en betingelse, som begrænser antallet af poster i dataudtrækket. Hvis feltet er defineret som et numerisk felt, skal der ikke apostrof om værdien. Det skal der derimod omkring tekster. Man kan bruge trunkering med *. Her er nogle eksempler på gyldige betingelser:

Det er kun muligt at lave betingelser på felter man har valgt at overføre til boksen i højre side

Sorter-feltet kan indeholde ét eller flere af de valgte feltnavne adskilt af komma.

Brugerdefinerede forespørgsler gemmes og kan senere genbruges eller ændres.

Resultatet af en forespørgsel gemmes på brugerens computer i et af følgende filformater: