Der kan importeres personaleoplysninger til PersonaleIntra fra en semikolonsepareret tekstfil, en såkaldt CSV-fil.
I tekstfilen, der skal hedde LAERER.CSV, skal hver post i databasen være repræsenteret af en linie med 11 felter i denne rækkefølge:
Initialer;Fornavn;Efternavn;Stilling;Adresse;Postnummer;By;HjemmeTelefon;Mobilnr;E-mailadresse;UNIloginID;cpr
Hvis et felt er tomt – eller ikke findes i den base, der eksporteres fra - skrives intet tegn. I nedenstående eksempel er således ikke opgivet et mobilnummer:
CL;Carsten Borre;Larsen;skolekonsulent;Kromai 15;6200;Aabenraa;74618405;;[email protected];cars9999;0101991234
Tekstfilens 1. linie skal ikke indeholde feltnavne.
Kopier CSV-filen til webserveren. Kopieringen sker lettest med den indbyggede send-funktion, som automatisk placerer filen i den rigtige mappe med henblik på import af lærerdata. Send-funktionen aktiveres fra siden Admin > Import/eksport > Import af personaleoplysninger. Vælg punkt 1: Send LAERER.CSV til server.
Når LAERER.CSV ligger på webserveren, kan oplysninger om lærere importeres i PersonaleIntra.
Sæt importen i gang ved at vælge punkt 2: Opdater personalekartotek - og alle lærerdata opdateres:
Efter importen tilbydes man at slette filen LAERER.CSV. Dette anbefales for at sikre, at uvedkommende ikke kan få fat i regnearket med lærerdata.
Hvis importen mislykkes, kan man gendanne personalekartoteket som det så ud før importen, ved at gå til siden Admin > Import/eksport > Import af personaleoplysninger og fortryde importen.