Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor kan jeg ikke logge på MobilIntra?

MobilIntra vs. normal Intra.

Der er 2 muligheder for at tilgå SkoleIntra med en smartphone.

1) Man kan evt. logge på den almindelige version af PersonaleIntra. Eksempel: www.skolenavn.skoleintra.dk/li

Men denne almindelige indgang er IKKE optimeret til mobiltelefoner.

2) Man kan også logge på MobilIntra, som er en mindre version af SkoleIntra, optimeret til mobiltelefoner.  Adressen på MobilIntra findes ved at skrive /Mobil efter .dk, eksempel:  www.skolenavn.skoleintra.dk/Mobil 

Bemærk: Man kan ikke benytte førstegangskoder til at logge på MobilIntra, man skal logge på det almindelige Intra, første gang man logger på, for at definere sin egen adgangskode.
  

Problemer med at logge på, efter en opdatering af mobiltelefonens system-software?:

1) Prøv at logge på Mobilintra via PC, for at undersøge om problemet er i MobilIntra eller i mobiltelefonen. 

2) Ryd/tøm cookies og cache i mobiltelefonen. Dette ordner de fleste problemer efter en opdatering. 

 

Generelt

Hvis man stadig oplever problemer, kan det skyldes at MobilIntra er optimeret til smartphones med touchscreen, som anvender følgende operativsystemer:
•    Android v. 2.1 og nyere.
•    iOS v. 5.0 og nyere.

Det vil sige, at man muligvis kan opleve, at MobilIntra opfører sig uhensigtsmæssigt på andre operativsystemer. I dette tilfælde kan man prøve at benytte browseren Opera Mobile, da MobilIntra også optimeres til denne browser på Android systemerne.

MobilIntra kræver desuden følgende:
•    Javascript (Opdateret til nyeste version).
•    Understøttelse af HTML4-standarden.

Især ifht. Javascript er det muligt, at din telefon har visse indstillinger deaktiveret. Find i dette tilfælde yderligere hjælp hos producenten af telefonen.

 

 FAQ