Administrator har adgang til en oversigtsside under Hjælp > Systemtjek med mange nyttige oplysninger om det aktuelle site. Siden rummer desuden en række systemværktøjer til afhjælpning af problemer.

 

Systemværktøjer



Opdater SkoleIntras databaser

Efter hver programopdatering udføres der normalt en automatisk opdatering af databaserne, så datastrukturen svarer til det, som programkoden forventer. Hvis den automatiske opdatering af en eller anden årsag ikke gennemføres normalt, kan man igangsætte databaseopdateringen manuelt ved at klikke på dette link. Databaseopdateringen kan tage op til flere minutter.
 

Reparer PersonaleIntras tabeller

Nogle typer af tabelfejl kan løses ved at køre en database-reparation med dette indbyggede værktøj. Desværre er det ikke alle tabelfejl, der lader sig løse på denne måde. Hvis reparationen ikke lykkes, bør man hurtigst muligt kontakte UNI-C Support.
 

Reparer ElevIntras tabeller

Som ovenstående, men med ElevIntras database.
 

Reindekser dokumenter i dokumentarkiver

Dokumentarkiverne består af en række filer og mapper på serverens harddisk og et database-lag, som holder styr på rettigheder og historik. Undertiden kan relationerne mellem filerne på serverens harddisk og oplysninger om dokumenterne i databaserne komme ud af trit uvist af hvilken årsag. Dette værktøj kan gendanne relationerne i PersonaleIntras dokumentarkiv, ElevIntras klassearkiver og ForældreIntras arkiver.
 

Reindekser dokumenter i samlemapper

Med dette værktøj kan man gendanne relationerne mellem dokumenter på serverens harddisk og databasernes oplysninger om dokumenter i PersonaleIntras og ElevIntras samlemapper, hvis relationerne af en eller anden grund skulle være kommet ud af trit.
 

Vis lokal fejllog

Hvis der opstår en programfejl eller en anden fejltype på en af intranettets sider, gemmes oplysninger om fejlen i en lokal fejllog. Samtidig sendes en kopi af enkelte data vedr. fejlen til en central server hos UNI-C. På baggrund af denne indsamling af data fra alle SkoleIntra-skoler, kan UNI-C hurtigt identificere ofte forekommende fejl og bruge informationerne til at afhjælpe fejlene.

OBS. Fejllogning er kun aktiveret på udvalgte sites.

 

Oplysninger om sitet



Systemtjek rummer også en række oplysninger om systemet, som administrator og supporten kan benytte i tilfælde af problemer. Oversigten omfatter følgende: